POWRÓT DO ARTYKUŁÓW

Wykorzystanie danych z Google Analytics do zasilenia aplikacji Microsoft Power BI


Narzędzia do analizy danych internetowych (np. Google Analytics) mają wiele zalet, z których najważniejszą jest szybka adaptacja to gwałtownie zmieniającego się świata internetu i technologii mobilnych. Jednak chcąc powiązać dane internetowe z innymi danymi dot. funkcjonowania organizacji warto skorzystać z możliwości jakie dają najnowsze rozwiązania Business Intelligence, np. Power BI i Tableau. Jeśli potraktujemy narzędzie Web Analytics jako jedno ze źródeł danych, wówczas dzięki integracji z pozostałymi danymi wewnętrznymi możemy patrzeć na dane w bardziej kompleksowy sposób, np. badać pełną rentowność internetowych akcji marketingowych, zautomatyzować raportowanie, a także wprowadzić elementy predykcji do analiz.

Korzystając z Power BI mamy do wyboru integrację poprzez odpowiednią aplikację w ramach usługi webowej Power BI oraz integrację offline w narzędziu Power BI Desktop. Pierwsze rozwiązanie zapewnia gotowe dashboardy i raporty dot. ruchu internetowego, które możemy modyfikować bez możliwości zapisywania zmian. Dane odświeżają się raz dziennie. Autoryzacja następuje poprzez logowanie do konta na Google. Drugie rozwiązanie polega na fizycznym załadowaniu wybranych wskaźników i wymiarów do narzędzia BI, w którym samodzielnie przygotowujemy raporty.

Poniżej pokazałem przykład pozyskania danych z Google Analytics dla mojej witryny (rafalkraska.cba.pl) w ramach narzędzia Power BI Desktop. Aby raporty były bardziej czytelne warto włączyć tryb pełnoekranowy (ikonka w prawym, dolnym rogu okna raportu).




Powyższy raport pokazuje rzeczywiste dane o ruchu na mojej witrynie za okres: 22.09 - 27.10.2017. Górna część raportu to statystyka sesji internetowych wg źródła pochodzenia i pozyskania odbiorców, a także rodzaju narzędzia internetowego (komputer, telefon, tablet). Dolny wykres pokazuje trendy w czasie dot. sesji i odsłon.

Poniższy raport to szczegółowa statystyka pokazująca ruch na stronach. Fragmentatory w górnej części raportu pozwalają na filtrowanie wg źródeł pozyskania odbiorców i kategorii urządzenia internetowego.




Powyższy raport pokazuje najbardziej popularne strony odwiedzone przez użytkowników z Europy. Jeśli dokonamy zmian we fragmentatorach, tabela ze stronami się zaktualizuje. Ciekawą funkcjonalnością dysponuje mapa. Klikając na dowolny kraj dokonujemy filtrowania, na które od razu reaguje tabela ze stronami, pokazując strony odwiedzone przez użytkowników z danego kraju.


Chcesz się dowiedzieć, czy analityka internetowa to Business Intelligence? - przeczytaj artykuł

Chciałbyś zobaczyć, jak analizować dane w narzędziu Google Analytics - zobacz przykład