POWRÓT DO ARTYKUŁÓW

PBI - dodawanie bookmarków (zakładek)


Dzięki wykorzystaniu tzw. bookmarków możemy nagrać pewne akcje, które powodują określone zachowanie programu. Najprostszym przykładem jest powrót do ustawienia początkowego poprzez anulowanie wszystkich filtrów danego raportu.

Na początek musimy włączyć panel bookmarków (zakładek) w widoku programu.


przykład

Następnie ustawiamy domyślny widok raportu. Najczęściej jest to widok bez aktywnych filtrów. W panelu bookmarków klikamy polecenie "add" oraz nadajemy nazwę naszej zakładce (w tym wypadku "wyczyść"). Klikamy na trzy kropki obok nazwy zakładki i wybieramy opcję "Update".


przykład

Bookmark jest już aktywny. Jednak warto dodać odpowiedni przycisk w raporcie odwołujący się do naszej zakładki. Wybieramy pusty przycisk (buton blank), a następnie w panelu wizualizacji uzupełniamy tekst (np. "wyczyść filtry").


przykład

Aktywujemy pole akcji i odnosimy się do naszej zakładki.


przykład

Teraz możemy już skorzystać z przycisku, który po każdorazowej zmianie filtrowania przywróci ustawienia początkowe (należy użyć go w kombinacji z ctrl).